jobbat

Ja, idag har man jobbat då. Var helt förstörd när jag vaknade i morse! Min granne har åkt på vinterkräksjukan eller nåt, o eftersom jag har hans toalett typ 1 m från mitt öra när jag ligger i sängen, så var det liiiite svårt att sova. BLÄ!! Blir ju inte direkt bättre av att man vet att man ska upp skittidigt o ligger o stressar över det me. Men upp o iväg kom jag iaf. Var faktiskt ganska kul o jobba trots allt, trevligt att träffa alla. Va på den avdelningen som jag tycker e bäst o har roligast folk idag. Synd att det inte blir mer jobb just där.. men man vet ju aldrig.

Sen ringde chefen o frågade om jag kunde komma upp o snacka lite. Sagt som gjort. Hon ville att jag, förrutom 17-18-19/12 skulle jobba hela januari (80%), Feb-April, kanske längre (40%) o sen i sommar (100%) Frågan e hur arbetsförmedlingen ställer sig till det. 80% e ju nästan 100% så det e nog lugnt, men dom där 40%-en? Har för mig att det har blivit skittufft för deltidsjobbare. Men det måste ju endå vara bättre att jobba lite eller inget alls. Eller hur? Jag tyckte det lät bra iaf., fast helst vill jag ju ha nåt annat jobb o heltid såklart, men man tar ju det man får. Lyckades förhandla upp min lön med 1800:-/mån oxå. Skitbra även fast lönen fortfarande e usel. Pinsamt usel!

Jaja, sen när jag slutat tog jag en runda på stan. Köpte gardiner (fast jag vet inte om det blev rätt, blev osäker när jag kom hem), en luvtröja på newyorker, örhängen från glitter o ett par skitsöta tofflor/strumpor från Lindex. Jag handlar fan bäst när det blir på impuls!

image9
örhängena o en skymt av nya tröjan. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0